miércoles, 27 de octubre de 2010

OCTUBRE:

DILLUNS 4 D’OCTUBRE:

Avui a classe hem comentat un article molt interessant anomenat VÍDEO Y EDUCACION, en el qual es parlava de que els éssers humans tenim dos hemisferis al cervell que controlen diferents aspectes del cos humà i de les sensacions que vivim i sentim, és a dir, la part esquerra del cervell és la que controla el costat dret del cos i en aquesta és regeixen les funcions lligades al llenguatge, és l’hemisferi amb més sensibilitat per lo que és visual.

Per altre banda, en l’hemisferi dret del cervell que controla el costat esquerra del cos regeixen més les funcions lligades al reconeixement de les persones, de les cares, és a dir les funcions espacials no verbals, és l’hemisferi amb més sensibilitat per tot el que és acústic, artístic, emocional i intuïtiu.

L’article ens explica que l’hemisferi esquerra és treballa molt més a l’escola que no pas l’hemisferi dret. El dret és treballa molt més al carrer o a casa. El llenguatge escrit serveix per transmetre conceptes, en canvi, els gestos transmeten emocions.

Tot seguit hem vist dos vídeos per diferenciar aquests dos conceptes. Primer de tot hem vist un vídeo que és titula: “Breu historia de Catalunya” en el qual ens explicava a través d’una veu gravada i d’unes imatges la historia de Catalunya.

Després vam veure un altre vídeo “Dinner for two” sense llenguatge verbal, només imatges que transmetien emocions. Un vídeo motivador en el qual les imatges i la musica reforçaven les emocions.

I per últim vam veure les diferencies entre llegir un poema en un Power Point o escoltar-lo llegit per un altre amb una imatge de suport i sons audiovisuals al Power Point. Les conclusions que hem estret són que el Power Point és molt més interessant si afegim emocions a través de sons o imatges significatives que no pas llegint el Power Point sense cap efecte visual o auditiu.

DIJOUS 7 D’OCTUBRE:

Durant la classe d’avui hem estat comentant un article sobre l’ús del Power Point, els seus avantatges i inconvenients i les diferents maneres d’utilitzar-lo.

Tot seguit, hem aprés a utilitzar un programa per crear i editar presentacions online. Hi podem accedir a través de la pàgina web: www.prezi.com. Per poder treballar amb aquest programa, ens hem de crear una compte (sign up now) i tot seguit emplenar el formulari on et demanen si el vols gratuït, si seran usos acadèmics i per concloure et demanen un E-mail per poder-te enviar l’enllaç per poder començar a treballar-hi.

El Prezi és bastant senzill d’utilitzar, primer de tot hem d’anar a new prezi, hem de dir quin títol hi posarem i fer una descripció del treball. Tot seguit hi veurem diferents opcions a partir de les quals podrem fer una presentació, podrem escriure o afegir fotos, podrem enllaçar les diferents diapositives, podem canviar el fons de la presentació, enquadrar o ressaltar paraules clau... Un cop acabada la presentació, aquesta és guarda sola.

DIJOUS 14 D’OCTUBRE:

Durant la classe d’avui, hem aprés a utilitzar un nou programa per editar fotografies, el GIMP. El professor ens ha ensenyat a escalar una fotografia, a retallar-la i a modificar-la, és a dir, fer desaparèixer objectes que hi havien a la fotografia. Aquest programa té moltes funcions però es bastant senzill d’utilitzar.

Tot seguit, hem aprés a modificar un vídeo, en Jordi Simón ens ha proporcionat un vídeo fet per ell mateix de la universitat Blanquerna i una cançó que hi havíem d’afegir.
Hem modificat el vídeo original a través del programa Windows Live Movie Maker, primer de tot hem hagut de triar fragments del vídeo i ajuntar-los. També podíem afegir efectes visuals i animacions per donar un toc més personal a l nostre vídeo i per concloure havíem de guardar-lo en definició estàndard.

Per poder penjar el vídeo al blog, vam haver de pujar-lo a www.YouTube.com , després d’obrir-nos una compte i copiar l’enllaç al blog, és a dir, embedir-lo.

DIJOUS 21 D’OCTUBRE:

Durant la classe d’avui, hem aprés a utilitzar l’Audacity, un programa de gravació i edició d’audició. És un programa senzill d’utilitzar i a més a més lliure.

A partir d’una cançó i d’un programa de radio proporcionat per en Jordi Simón, hem hagut de crear la nostre pròpia audició, hem hagut de fragmentar tant la cançó com el programa de radio i a partir dels dos, crear la nostre pròpia cançó que havia de durar un minut.

DILLUNS 25 D’OCTUBRE:

Avui la classe ha començat amb preguntes que podrien sortir a l’examen i que tenen a veure amb la nostre manera d’elaborar el blog, o amb tota la part teòrica que hem vist fins ara. Com per exemple, què és el codi font, per a què s’utilitza el word o què és el sistema operatiu.
Tot seguit hem llegit un document que ens explicava que era un programari lliure i les seves diferencies amb el programari convencional. També ens explicava els diferents tipus de programari que existeixen com per exemple, el programari de prova, el programari convencional, el programari comercial o bé el programari de codi obert. En Jordi Simón ens ha fet preguntes sobre el tema i ha resolt els nostres dubtes.
Després, el professor ens ha mostrat un “tutorial” de un nou programa “Google docs” i ens ha demanat que féssim grups de 5 persones, anéssim al “Google docs” i féssim una presentació per demostrar que sabíem com funciona a partir d’un tema de lliure elecció.

DIJOUS 29 D'OCTUBRE:
Em parlat sobre els Prezis amb metàfores visual. Que es realitzen mitjançant símbols.
Però la major part de la classe l'ha ocupat la creació d'un mapa conceptual, realitzat mitjançant el programa Cmap Tools.
CMAP TOOLS:
Cmap Tools és un programari multiplataforma de creació i edició de mapes conceptualsper mitjà d'unes aplicacions escrites en Java. Permet tant el treball local individual, com a Internet. Possibilita la navegació pels mapes realitzats. Té una interfície senzilla i fàcil d'utilitzar. Està disponible en català.
Ens ofereix moltes plantilles llestes per a usar i força objectes: figures geomètriques, molts tipus de fletxes, estrelles ... encara que permet, també, pujar imatges des del nostre ordinador. Es poden fer diversos mapes alhora que es col·loquen en diferents pestanyes. Permet convidar col·laboradors, afegir comentaris i enviar el mapa per correu. D’altra banda, es pot exportar com a imatge o PDF per desar-lo al nostre ordinador.
Per afegir-ho al bloc és molt senzill ja que s'inserta com una imatge.
Ens em de crear una compte i a partir d'aquí ja el podem usar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario